בראש ובראשונה נעשה סדר בביטוי מברגה מה ההבדל בין מברגה למקדחה נטענת

מברגה היא למעשה כלי חשמלי שכל ייעודו הוא להבריג או לשחרר ברגים בקיר. מדובר על כלי עבודה שמשקלו קל יחסית ולרוב הינו נייד ופועל באמצעות סוללות, ישנם גם מברגות חשמליות, אך בשוק היום כמעט וכולם נטענות .מברגה לא משמשת לקדיחה בקירות למראת  מה שרובנו חשובים.

מקדחה- לרוב אנו מכנים אותה בשוק כמברגה אך בעצם היא מקדחה ,ישנם מברגות חשמליות ונטענות במגוון דגמים. היא מיועדת לביצוע של קידוחים בברזל קירות ובעץ לרוב ישנו מצב רטיטה אשר מיועד לקידוח בבלוקים וחורים קטנים  . לרוב מקדחה כבדה משמעותית ממברגה מכיוון שיישנו גיר דפיקה ומומנט גדול יותר אשר מוסיף במשקל, רוב האנשים נוטים להשתמש במקדחה להברגות ולכן חושבים שזוהי מברגה ולא מקדחה אך ההפך הוא הנכון.  

מברגת אימפקט- המברגה הנפוצה ביותר כיום בשוק מברגה זו משמשת אותנו להברגת ברגים קשים וארוכים כמו דקים ובירגי אלן ארוכים, מברגה זו משתמשת בדפיקה תוך כדי סיבוב ומאלצת את הבורג להיכנס במהירות ובכוח רב.

מונחים טכניים להשוואה ביין מברגות

 Nm – ניוטון מטר – צורת מדידת כוח הניוטון הוא כוח נדרש על מנת להאיץ משקל של 1 ק"ג בקצב של מטר אחד לשנייה, בקיצור הנתון החשוב ביותר בבחירת מקדחה  ומשתנה לפי הצורך אם זה ברגים קטנים או מקדחים גדולים ישנם היום בשוק מברגות רבות עם וולטים זהים אך עם ממומנטים משתנים ואפילו כפולים ולכן חשוב מאוד לשים לב לנתון זה בעת הרכישה איך נדע כמה נייטון אנו צריכים לעבודה שלנו הכנו רשימה לפניכם שמתארת את סוג העבודה והצורך בנייטוןן עבודות בגבס 8 ניוטון הברגת דיבלים בבית 6 ניטון ומעלה הברגת ברגים ארוכים בעץ עבה לפחות 40 ניטון דקים וברגים גדולים עם מברגת אימפקט 140 ניוטון לפחות לעבודות ממושכות.

Volt – וולט – יחידת המידה של מתח ופוטנציאל חשמליים. במקדחות נטענות נתון הוולט מעיד על המתח אותו מסוגלת לספק הסוללה. אין בדבר נתון וולט גבוה לספר לנו דבר בדבר איכות המקדחה הנטענת. כל נתון בין V12 ל – V36 הוא מספק, ועדיף לבחור על פי ניוטון.

 סל"ד – סיבובים לדקה נתון זה משתנה ממברגה למברגה ישנם שני אופציות לשליטה בסלד אחת היא בגיר והשניה היא במתג ההפעלה לרוב שימוש בקידוחים יש צורך במהירות גבוה ולהברגת ברגים קטנים ועדינים במהירות איטית הסלד הממוצע כיום בשוק נע ביין 15000 ל3000 סלד מקסימום. 

סוללות- כיום הסוללות הם אחד הגורמים החשובים ביותר בבחירת המברגה  ישנם מגוון סוגים של סוללות בגדלים שונים עם הגנות רבות בעבר היו משתמשים בסוללות ניקל קדיום שאנו פחות ממליצים, כי כאשר הם לא בשימוש הם נוטות לפרוק ולהרס כיום רוב הסוללות הם ליתיום עם כרטיס ניהול והגנות מפני חום וקצר הכרטיס האלקטרוני דואג שלעולם לא יפרקו עד הסוף ולכן הם מחזיקות שנים רבות של שימוש ויחסית בטיחותיות. לכן חשוב לקנות מברגות מחברות מוכרות ובעלות תקן ולהמנע מתקלות בסולללה.

מספר סוללות – מה שבעצם מהווה לנו את הוולט והאמפר של הסוללה כאשר האמפר הוא בעצם זמן העבודה והוולט הוא מתח העבודה ככול שהאמפר יותר גבווה כך זמן העבודה שלנו יהיה יותר ארוך אך משקל הסוללה יהיה יותר גדול חשוב מאוד לשים לב, ממולץ לאנשים עובדים שעות ארוכות לרכוש מוצר בעל לפחות שתי סוללות של 4  אמפר. לשימושים בייתים מספיקה סוללה אחת לפחות שתי אמפר.

קלאץ- הקלץ הוא אחד הדברים החשובים בזמן עבודה עם מברגה, והוא נותן לנו לשלוט על עוצמת ההברגה ומונע מאיתנו הברגת יתר של ברגים  או הריסה של הברגת הבורג בהידוק יתר, ומקנה לנו שליטה מלאה בזמן העבודה.

אימפקט- אלו פעימות רטט הפועלות עם כיוון הסיבוב של התפסנית בשונה ממצב של רטט שהוא פעימות הדפיקה על המשטח עצמו דפיקות אלו מגדילות  את הכוח המופעל על ברגים בזמן הברגה והשחרור. פעולה זו לא מתאימה לקדיחה עם מקדחים בברזל ובעץ למרות שיישנם ביטים מתאמים אך הם נוטים להשבר מעוצמת הדפיקה.

משקל ואחיזה- אחד הגורמים החשובים ביותר בעת הרכישה הוא אחיזת המוצר והרגשה של המוצר ביד ובזמן עבודה יש צורך לקחת בחשבון שמוצר זה יהיה בידכם לפעמים שעות ארוכות, וחשוב לקחת בחשבון אם הוא באמת יתאים לכם או לא ,ישנם מגוון מברגות לכל חברה עם אחיזות שונות ומשקלים שונים וחשוב לבחור את האחת שמתאימה לנו.

אחריות ותיקונים חשוב מאוד כשקונים מוצר לבדוק מי הייצרן האם יש שירות תיקונים עם פריסה ארצית , ומה מכסה האחריות של המוצר.

ישנם חברות רבות בשוק אשר לא מספקות שירות תיקונים ולפעמים אין להם חלקים במלאי ובמקרה כזה יש צורך לקנות כלי חדש ,לכן חשוב ומומלץ לקנות כלי מחברות מוכרות

השאר פרטים לקבלת ייעוץ בבחירת כלי עבודה

ונחזור אליך בהקדם

    שלב ב'

    מהם הצרכים שלנו?

    לאחר שאנו יודעים איך מברגה עובדת ומה הם הנתונים בכל מברגה אנו צריכים להבין בעצם למה תשמש אותנו המברגה אם זה לקידוחים, או אם זה להברגת ברגים גדולים וקטנים, לזמן ארוך או קצר, מה העומס שיופעל על המרגה, הכלי המתקדם ביותר או כלי ברמה בסיסית והכל בהתאם לצורך ולתקציב של הרוכש.

    שלב ג'

    השוואת מחירים באינטרנט

    מספר טיפים הנוגעים להשוואת מחירים באינטרנט: חשוב מאוד בעת החיפש למצוא חנות עם מחיר טוב אך חנות שתדע לתת את השירות במידה וישנה תקלה. אנשים רבים נטים לקנות כלים באינטרנט וברגע של תקלה או צורך בעזרה אין למי לפנות ולדבר זה יכולי מאוד להשפיע על החוויה של המוצר לכן לא תמיד המחיר הוא הגורם המשפיע עדיף לקנות מחנות שאנו מכירים בעוד 100 שקלים אבל לדעת שיש אמא ואבא למוצר  שיעזור לנו במקרה של תקלה או צורך בעזרה תפעולית. שימו לב לדגם המוצג בפירוט חנויות רבות נוטות לשים תמונות  של מברגות שכלל לא ואמות לדגם שנמכר ודבר זה נוטה לבלבל לקוחותת ואף לגרום להם להאמין שהם הכי זולים ברשת ולבסוף התברר  שקנו דגם זול יותר ולא התמונה שמופיעה באתר של החנות.

    בהצלחה!

    כתיבת תגובה