רבים מאתנו אשר רוכשים גנרטור לטיול או לשימוש חד פעמי ונוטים לאחסן את הגנרטור בצורה לא נכונה ובכך גורמים לגנרטור לצאת מכלל שימוש, במאמר זה נפרט את הסיבות ואיך נוכל להימנע מתקלות בשל שימוש לעתים רחוקות בגנרטור.

אחת הסיבות העיקריות הם סתימות בדלק.

דבר זה נובע כתוצאה מהתפרקות הדלק במשך הזמן, בדרך כלל לאחר 5 חודשים, ובכך גורם לסתימות בקרבורטור, הצינורות ולעתים גם מחייב החלפה של הקרבורטור בגלל משקעים רבים שלא ניתן להוציא. אפילו היה בשימוש פעם אחת ואוחסן לתקופה ארוכה עם דלק. מסיבה זו רוב הגנרטורים המשמשים לחירום מונעים ע"י סולר (סולר יכול להישאר במשך שנים ולא להתפרק עקב אחוז השמן הגבוהה בתוכו ובכך לא נוצרים סתימות במערכת הדלק).

ניתן לפתור בעיה זאת ע"י אחסון בצורה נכונה של הגנרטור וכך נוכל להשתמש בגנרטור שימושים חוזרים מבלי ללכת לתיקון.
בראש ובראשונה אנו מחויבים לדאוג לרוקן את מיכל הדלק.
ניתן לעשות זאת ע"י שאיבה של הדלק עם משאבה לתוך ג'ריקן של דלק ,פעולה זאת תמנע משקעים שייווצרו בתוך מיכל הדלק וסתימת הפילטר שקיים בתוכו.

לאחר פעולה זאת נסגור את ברז הדלק הקיים למצב off בגנרטור
לרוב נמצא מתחת למיכל הדלק, ובגנרטורים מושתקים נמצא לרוב בפאנל הקדמי.

בסיום פעולות אלו נניע את הגנרטור למשך מספר דקות עד שיחל לעבוד בצורה לא רציפה ויכבה מעצמו. פעולה זו גורמת לשרפת כל הדלק הנותר בקרבורטור ובצינורות הדלק ובכך אנו יודעים בוודאות שלא נותר דלק במערכת, כעת אנו יכולים לאחסן את הגנרטור ללא כל חשש שלא יניע בשימוש הבא.
חשוב לזכור

  • בגנרטורים אשר מונעים ע"י סטרטר חשמלי חשוב לנתק את מינוס המצבר ובכך המצבר לא יפרוק וייהרס.
  • הדלק אשר רוקנו מהגנרטור או שהיה בג'ריקן במחסן יותר מ6 חודשים אינו ראוי לשימוש ועלול לגרום לסתימות לכן עדיף לבדוק את מצבו לפני השימוש
    בהצלחה

השאר פרטים לקבלת ייעוץ בבחירת כלי עבודה

ונחזור אליך בהקדם

    כתיבת תגובה