ישנן שתי דרכים מרכזיות לצביעת רהיטים וקירות: השיטה הנהוגה באמצעות רולר או מברשת ושיטת הריסוס. כיום רוב היתרונות מונחים בסל של שיטת הריסוס, שיטה שנחשבת למהירה וקלה, וגם מנצחת במבחן התוצאה באחידות הצבע. שיטת הצביעה בריסוס מתקיימת על ידי ספריי שמתיז טיפות זעירות של צבע באופן אחיד, עד שמתקבלת שכבת צבע דקה ואחידה על גבי המשטח הנצבע. לאור יתרונותיה, הרבה אנשים מבקשים לעבוד עם מרסס צבע. רוצים לצבוע באופן חד פעמי רהיטים או קירות בבית? כאן תוכלו לקרוא על השכרת מרסס צבע.

סוגי מרסס צבע להשכרה

ישנם שלושה סוגים של מרססי צבע, אותם ניתן להשכיר:

1. מרסס צבע רגיל\ פיסטולט

מרסס הצבע הרגיל עומד בבסיס השיטה המסורתית, לפיה מתיזים צבע באמצעות אוויר הדחוס. האוויר הדחוס יונק את הצבע מהמכל, ואז מרוסס החוצה דרך הנחיר הצר שעומד בקצה המרסס. לחץ האוויר והזרימה שלו "שוברים" את הזרם הקולח של הצבע לרסיסי צבע קטנטנים (מה שנקרא גם 'אטומיזציה'), המותזים לעבר המשטח הנצבע. באותה נשימה, הזרימה של האוויר עלולה ליצור מערבולת של טיפות, כלומר לגרום להן להתפזר לכל מני כיוונים ולאו דווקא בקו ישיר למשטח. כתוצאה מכך מתבזבז צבע, אדי צבע רעילים נספגים באזור הצביעה והחלל מתלכלך. 

2. פיין – קואט 

באנגלית fine coat. זוהי הגרסה המשופרת של מרסס הצבע הרגיל, אמנם מבוססת על אותו העיקרון, אולם כאן לחץ האוויר נמוך וכמות האוויר גדולה. לאור העובדה שהלחץ נמוך, גם מהירות הזרימה של רסיסי הצבע נמוכה יותר וכך יש שיעור מופחת של פיזור הצבע, של אדים רעילים ושל לכלוך. כפועל יוצא, רסיסי הצבע יכולים גם לחדור לפינות בצורה יותר יעילה וכך להעניק גימור קלאסי, אחיד ומדויק לצביעת המשטח. 

3. איירלס 

בתרגום לעברית – חסר אוויר. בניגוד למרססים הקודמים, בהם משתמשים בלחץ אוויר לצורך שבירת הצבע, כאן עושים זאת באמצעות משאבה מיוחדת שאמונה על הזרמת הצבע דרך נחיר הריסוס. לאור העובדה שאין זרימה של אוויר, גם המערבולות וההתזה לכל עבר מתרחשות הרבה פחות. מרסס זה נחשב ליעיל מאוד גם כן.

השאר פרטים לקבלת ייעוץ בבחירת כלי עבודה

ונחזור אליך בהקדם

    כתיבת תגובה