גנרטור הוא מכשיר הממיר אנרגיה מכנית לכוח חשמלי אשר מועבר לשימושים רבים בתעשייה ובחיי היומיום. תחנות כוח לייצור חשמל כוללות לרוב גנרטור אחד או יותר. הפעלת גנרטור בלילה מתרחשת בשל סיבות אחדות. 

  • הפסקת חשמל בלילה בבית המגורים, במשרד ובאתר תעשייה עלולה לשבש את פעילותם החיונית של מכשירים רבים. נוכחותו של גנרטור תמנע את את השיבוש ווהפרעה שגרמה הפסקת החשמל.
  • עבודות תשתית רחובות נעשות בלילה כדי להאיץ את ביצוען ואת סיומן בשעות שאין תעבורה רבה.

מה השימוש בגנרטור?

השימושים בגנרטור הם רבים ומגוונים. הגנרטור נמצא בתחנות כוח סביב הגלובוס ומספק את רוב הכוח לרשתות חשמל בארצות העולם. לצד הגנרטור כספק רשתות רחבות, קיים הגנרטור העצמאי המספק חשמל להתקנים ולכלי עבודה חשמליים היכן שרשת החשמל אינה זמינה או שנפגעה, כגון בתי חולים, עבודות תשתית רחבות כסלילת כבישים, אירוע למשפחה ולחברים בחיק הטבע או אתר בנייה. החזקת גנרטור בבית המגורים הפרטי תפתור בעיה של הפסקות חשמל והשלכותיה המזיקות על מכשירים חשמליים חיוניים בבית.

גנרטורים קיימים במגוון כלים והתקנים חשמליים:

  • מכוניות – הגנרטור במכונית מניע את המכונית, מטעין את המצברים שלה ושומר על פעולת מנוע אחידה.
  • קלנועיות חשמליות.
  • אופנועים וקטנועים.
  • אופניים – באופניים חשמליות מותקנים גנרטורים יעודיים המחוברים אליהם.
  • כלי שיט, בהם אוניות וסירות מפרש.
  • קראוון למגורים או לאיחסון.

מה צריך לדעת לפני השימוש בגנרטור

הגנרטור הוא התקן חשמלי רב עוצמה שנדרש ידע בסיסי ותנאים הולמים לאיחסונו. הקפדה על תנאי האיחסון הנכונים משפיעה על בריאות האדם שבקרבת הגנרטור מכיוון שההתקן פולט גזים רעילים ולכן סביבתו בעת הפעלות חייבת להיות מאווררת היטב. כמו כן, הגנרטור הוא התקן חשמלי רב עצמה ולכן הצבתו צריכה להיות יציבה ובטוחה ומוגנת מרטיבות ולחות העלולות לפגוע ולשבש אותו.

מקורות האנרגיה של הגנרטור הם גז טבעי, נפט ודלקים מאובנים. מקורות אנרגיה אחרים הנחשבים לנקיים יותר עבור כדור הארץ הם: אנרגיה גרעינית, ומקורות מתחדשים, כגון רוחות, תנועת המים בנהרות, אור השמש וביו גז. הפעלת הגנרטור מבוצעת בשתי צורות. ישנם גנרטורים המופעלים על ידי כבל משיכה המחובר אל רשת החשמל, וישנם גנרטורים המופעלים באמצעות כפתור או מפסק הנעה חשמלי (סטארטר).

מה היתרונות בגנרטור

היתרון בגנרטור הוא יכולתו לספק כוח חשמלי היכן שידרש להציבו, בין אם מדובר בתחנת כוח חשמלי שבה הוא מוצב באופן קבוע, ובין אם הגנרטור הוא נייד ממקום למקום ומספק חשמל בכול נקודת ציון שהוא יוצב באופן ארעי למגוון צרכים ויעדים.

האם בטוח להשתמש בגנרטור

גנרטור עלול ליצור רעש רב המפריע לתפקוד האנושי היומיומי ואף עלול לעבור את גובה הרעש המותר על פח החוק. לכן, גנרטורים חדישים רבים מסופקים יחד עם מנגנון השתקה. ישנם כמה סוגים של מנגנוני השתקה לגנרטור. אחד הפתרונות המועדפים להשתקת הרעש של הגנרטור הוא הצבתו בתוך מכולה בעלת קירות מחומר מבודד רעש וניידת. פתרון אחר להשתקת הרעש העולה מהגנרטור, הוא עטיפתו בחופה אקוסטית הבולמת את הרעשים שיוצר הגנרטור. החופה האקוסטית היא למעשה התקן נלווה לגנרטור עצמו ומעצבת בהתאמה אליו.

לסיכום

הגנרטור הוא התקן חשמלי חיוני ליצירת חשמל עבור הצרכים האנושיים. הפעלת הגנרטור מצריכה ידע בסיסי, תשומת לב לתנאי איחסונו והקפדה על הוראות היצרן.

השאר פרטים לקבלת ייעוץ בבחירת כלי עבודה

ונחזור אליך בהקדם

    כתיבת תגובה