מסור כבישים הוא התקן חשמלי המשמש לחיתוך בטון, אספלט, לבנים וחומרי בנייה אחרים. ההתקן מיועד לעבודות תשתית רחבות בשטח הפתוח. ישנם מסורי כבישים בסוגים שונים, שימושים שונים וגדלים שונים. למסור כבישים ישנו להב מיוחד, לרוב עשוי מיהלומים אשר מולחמים יחדיו בלייזר כדי להפוך ללהב משונן. מסורי כבישים מופעלים על ידי אמצעי אנרגיה מגוונים, כגון על ידי מנוע חשמלי, על ידי בנזין, על ידי לחץ הידרואלי ועל ידי לחץ פנאומטי.

מה השימוש במסור כבישים?

מפעיל מסור הכבישים בוחר את ההתקן לפי צרכיו. מפעיל מסור הכבישים הממונה מתכנן את ההתאמה בין סוג להב המסור ותכונותיו לבין סוג הכביש שרוצים לחתוך על ידי המסור. ישנם סוגי כבישים אחדים לפי החומרים מהם עשויים: אספלט, בטון, בטון מזוין במוטות פלדה, בטון ששולבו בו חלוקי נחל, אבנים או סלעים כתושים. להב המסור של הכביש צריך להיות מותאם לחומרים מהם עשוי הכביש.

מדוע כדאי להשתמש במסור כבישים

מסור כבישים נועד לחתוך את הכביש לקראת פירוק הזמני או המלא. מפעיל מסור הכבישים פועל בהתאם למידע על החומר שממנו עשוי הכביש והיכן לחתוך את הכביש לפי הצרכים. בהתאם למידע שנאסף הוא בוחר את מסור הכבישים הנכון עם הלהב המתאים ביותר לביצוע המטלה.

מה צריך לדעת לפני השימוש במסור כבישים

פטיש החציבה הוא כלי שנועד לעבודות תשתית ובנייה רחבות ולא לעבודות קלות או בתוך הבית. הכלי הוא רב עצמה ויש צורך בידע בסיסי ובמיומנות נרכשת כדי להפעיל אותו בצורה נכונה. האתגר העיקר העומד מול מפעיל מסור הכבישים הוא החיכוך העצום הנוצר בין הלהב של המסור לבין החומרים הקשים: בטון, אבן ואספלט לרוב, היוצר חום בטמפרטורה גבוהה. חום גבוה שוחק את הלהבים ומגביר את האבק שהחיתוך של הכביש על ידי מסור הכבישים יוצר.

מה היתרונות במסור כבישים

מסור הכבישים מאפשר ביצוע עבודה מהירה יחסית ויעילה בחיתוך כבישים העשויים חומרים שונים: אספלט, אבן ובטון.

האם בטוח להשתמש במסור כבישים

חיתוך הכביש על ידי מסור כבישים, עלול לחשוף את מפעיל מסור הכבישים, כמו גם את העוברים ושבים בסביבתו לבעיות בריאותיות אחדות ומן הראוי לנקוט באמצעי מניעה כנגדם. ולכן, בעת ההפעלה של מסור הכבישים, המפעיל צריך תמיד ללבוש ציוד מגן אישי

  • תהליך החיתוך של הכביש על ידי מסור כבישים יוצר רעש רב. על כן, המפעילים את המסור, וגם העובדים בסביבתם, צריכים להגן על אוזניהם בעזרת כיסוי אזניים.
  • חיתוך הכביש עלול לגרום לתעופה של שבבים ופסולת, על כן, יש לדאוג להגנה על פניהם של העוסקים בחיתוך הכביש באמצעות המסור ולמרחק מינימלי של אתר החיתוך מעוברים ושבים. 
  • אחזקה לא מספקת של להבי המסור עלולה לגרום להם להשבר ולפגוע בבבני אדם בסביבת המסור.
  • לרוב, תווצר כתוצאה מחיתוך הכביש כמות אבק כתוצאה מהחיתוך המאסיבי של החומרים הקשים של הכביש. האבק מורכב מחלקיקים מקרוסקופיים העלולים לחדור אל דרכי הנשימה של מפעילי המסור ושל עובדים בסביבתם. הגנה על דרכי הנשימה של העובדים מומלצת בעזרת מסכה לכיסוי חלק מהפנים. כמו כן, במסור בטון חדיש משולבת מערכת אוורור ולכידה של רוב האבק הנוצר מהחיתוך.

לסיכום

מסור כבישים דורש ידע להפעילו ומיומנות, לצד נקיטת זהירות רבה בהפעלתו, בין השאר על ידי שימוש באמצעי מגן לגופם של מפעילי מסור הכבישים והעובדים בסביבתם.

השאר פרטים לקבלת ייעוץ בבחירת כלי עבודה

ונחזור אליך בהקדם

    כתיבת תגובה