מתי נזדקק למקדחת עמוד? כאשר צריכים לקדוח במתכת, פלסטיק, עץ או כל חומר קשה אחר, ומעוניינים ביצירת בקדיחה מדויקת מבלי שהיד תרעד. מקדחת עמוד עשויה למעשה מכלי קידוח, המוחזק על ידי מכבש מקדחה. באמצעותה ניתן לוודא שהמקדחה נותרת איתנה במקומה, ולא זזה ימין או שמאל, אפילו אם מהירות וקצב הקדיחה משתנים במהלך הפעולה. מחפשים מקדחת עמוד למכירה? זה מה שחשוב לדעת בנושא.

מה צריך לדעת כשמשתמשים במקדחת עמוד למכירה?

מקדחת עמוד למכירה משמשת למגוון רחב של פעולות. כדי לבצע אותן על הצד הטוב ביותר, מי שמשתמש בהן חייבת לדעת איך להגדיר את העבודה, להגדיר את המהירות של סיבובי המקדחה על הציר וכן כיצד לספק נוזל קירור במידה וזה נדרש. 

הגודל המוגדר של מקדחת עמוד למכירה מוגדר לרוב על פי גודל החור הכי גדול שניתן לקדוח באמצעותה. כמו כן, זה נקבע גם לפי ההברזה המקסימלית, המרחק שקיים בין הציר לעמודה והמרחק שבין שולחן העבודה לבין הציר.

מאפייני מקדחת עמוד למכירה

מקדחת עמוד נושאת את המאפיינים הללו: שרוול, ציר, ראש, עמודה, בסיס ושולחן עבודה.

  • ציר –  הציר שאוחז במקדחה מסתובב סביב השרוול באופן מקובע. במרבית מקדחות העמוד מדובר בציר אנכי, ואילו העבודה עצמה נתמכת על גבי שולחן עבודה אופקי. 
  • שרוול – המכלול של השרוול לא מסתובב, אולם הוא מתנועע במקביל לציר. אם מורידים את השרוול שנושא את הציר, הוא מוזן לעבודה, אולם כאשר מעלים אותו כלפי מעלה, הוא נשלף מעבודה. לחץ ההזנה שמופעל על השרוול גורם למקדחה, שמצויה בסיבוב מתמיד, לקדוח במהירות גבוהה ובדיוק רב את החורים. 
  • עמוד – העמוד הוא בדרך כלל בעל מרקם מוצק ומחוספס וצורתו עגולה. הוא תומך בשרוול ובראש.
  • ראש בית הקידוח – זהו המכלול של השרוול, המנוע החשמלי, הציר ומנגנון ההזנה. מחובר לעמוד. 
  • שולחן עבודה – שולחן העבודה נתמך על גבי זרוע שמותקנת לעמוד. אפשר לכוון אותו באופן אנכי, וכך לעבוד איתו בהתאם לגבהים שונים, תוך הטיה של עד 90 מעלות לכל אחד מהכיוונים לשם קדיחה בזווית. בחלק מהמקדחות ישנו שולחן ממונע, אשר נע מעלה או מטה בלחיצת כפתור.

השאר פרטים לקבלת ייעוץ בבחירת כלי עבודה

ונחזור אליך בהקדם

    כתיבת תגובה