מהו גנרטור רתכת?

גנרטור רתכת הוא גנרטור המשמש כאספקת חשמל במקרים בהם אין רשת חשמל הקרובה לציוד הריתוך.

עבור מה גנרטור רתכת משמש?

כאמור, גנרטור רתכת משמש כאספקת חשמל עבור ציוד ריתוך. עם זאת, ניתן להשתמש בגנרטור זה גם כגנרטור רגיל לשימוש במקרי חירום במידה ואין חשמל במקום בו אתם שוהים.

מדוע כדאי להשתמש בגנרטור רתכת?

גנרטורי רתכת הם יחידות המשמשות רשת חשמל המספיקה עבור כמות גדולה של עבודת ריתוך במקומות מרוחקים מחשמל. חשוב להשתמש בגנרטור רתכת רק במקרים בהם אין חשמל קבוע באזור; גנרטורי רתכת (וגנרטורים בכלל) נחשבים כסוג חשמל "מזהם", היכול להזיק בטווח הארוך למכשיר המחובר אליו.

מה צריך לדעת לפני השימוש בגנרטור רתכת?

ישנם שני סוגים של גנרטורי רתכת: 

  1. גנרטור בנזין- גנרטור המשמש בעיקר בקרב אנשי מקצוע ובעלי מלאכה העובדים בתוך מבנה. לגנרטור הבנזין יש אספקת חשמל נמוכה יחסית ולכן ניתן להשתמש בו עבור עבודות פשוטות וקלילות האינן דורשות זמן ממושך של צריכת חשמל. בנוסף, גנרטור הבנזין קל יותר, ולכן גם קל יותר לעבוד איתו ולכן הוא משפיע על איכות הריתוך. חסרונות גנרטור הבנזין הם שיש לו חיי שירות קצרים (בין 500 ל-3000 שעות) וצריכת דלק גבוהה. בנוסף, אחרי הפעלה ממושכת של גנרטור הבנזין יש לתת לו לנוח מעט לפני שימוש חוזר. 
  2. גנרטור דיזל- גנרטור המשמש עבור עומסי ריתוך גבוהים, ואינו מתאים עבור ריתוך בתוך מבנה. היתרון של גנרטור דיזל הוא שיש לו חיי עבודה ארוכים והוא אינו דורש הפסקה מעת לעת. חסרונות גנרטור הדיזל הם קושי להתחיל את הגנרטור בטמפרטורות סביבה נמוכות, משקלו הגדול (יותר מ-100 ק"ג) ועלותו הגבוהה.

מהם שלבי השימוש בגנרטור רתכת?

על מנת לעבוד עם גנרטור רתכת, יש למלא את מיכל הדלק של הגנרטור בדלק הרלוונטי (בנזין או דיזל, בהתאם לסוג הגנרטור), לחבר את הכבלים של הרתכת אליו ולהפעיל את מנוע הגנרטור. לאחר מכן, יש לעבוד עם ציוד הריתוך כפי שהייתם עובדים איתו ללא הגנרטור.

מהם היתרונות של גנרטור רתכת להשכרה?

ישנם מספר יתרונות להשכרת גנרטור רתכת: השכרת גנרטור ייקח פחות זמן מקניית גנרטור; אין צורך בהחזקת הגנרטור בבית כשאין בו שימוש ובכך ניתן לשמור על הרבה מקום בבית או בעבודה; אין צורך להתקין את הגנרטור עצמאית; ועוד.

האם השימוש בגנרטור רתכת בטוח?

השימוש בגנרטור רתכת בטוח לשימוש כל עוד אתם בוחרים בגנרטור איכותי ומתוחזק כהלכה, מוודאים שמיכל הדלק מלא ולא מעמיסים יותר מדי על הגנרטור, במיוחד אם מדובר בגנרטור רתכת קטן יחסית.

לסיכום

גנרטור רתכת הוא גנרטור הניתן לשימוש עבור ציוד ריתוך כאשר אין רשת חשמל באזור העבודה. השכרת גנרטור רתכת מומלצת מאוד עבור מי שאינו עובד בתחום הבניין. עם זאת, חשוב לוודא שגנרטור הרתכת איכותי ומתוחזק כהלכה.

השאר פרטים לקבלת ייעוץ בבחירת כלי עבודה

ונחזור אליך בהקדם

    כתיבת תגובה