מה זה פטישון?

פטישון דומה למקדחה (ולא לפטיש…): שניהם כלים לקידוח בבטון והם גם נראים דומים, אך בניגוד למקדחה שמשתמשת בלחץ אוויר על מנת לבצע את הקדיחה במשטח, הפטישון יוצר חור בבטון באמצעות ראש המקדח, שכולל פטישונים קטנים השוברים בגסות את חלקי הבטון. הפטישון הוא כלי הרבה יותר עוצמתי ממקדחה ויכול לחדור בקלות דרך בטון, בניגוד למקדחה שעוצרת ברגע שהיא מגיעה לבטון. הפטישון הוא בין הכלים ההכרחיים ביותר בארגז הכלים של כל מי שמתעסק בקידוח. מאז שיצא לשוק פטישון נטען, השימוש בפטישון הפך להרבה יותר קל ונוח וכעת גם חובבנים יכולים להשתמש בפטישון במקום להזמין איש מקצוע.

בחירת הפטישון המתאים לכם

ישנם שני סוגים מרכזיים של פטישונים: פטישוני קידוח, הקודחים חורים ומהדקים ברגים הדורשים קידוח קל, ופטישוני אימפקט, הדורשים מעט יותר עוצמת (אימפקט) קידוח. ברוב המקרים, במיוחד אם אינכם אנשים מקצוע, פטישון קידוח מספיק על מנת לבצע את הפעולה שלשמה אתם צריכים פטישון. 

בטרם קניה או השכרה של פטישון, חשוב שתדעו כמה כוח מנוע אתם צריכים, מהי המהירות והכוח שאתם צריכים להשתמש בהם, האם אתם צריכים פטישון עם חלקי מתכת או שמספיק לכם פטישון עם חלקי פלסטיק, מהו גודל החור שאתם צריכים לקדוח, והאם הכלי שבחרתם נוח לכם לעבודה. ישנם סוגים שונים של פטישונים ועל ידי מענה על כל שאלות אלו תוכלו למצוא את הפטישון המתאים לכם.

תיקון פטישון בוש

פטישונים לא נוטים להישבר, אך לעתים זה קורה. בדיוק כפי שפטישונים קלים לשימוש, הם גם קלים לתיקון. קל מאוד למצוא חלקי חילוף לפטישי בוש. הדבר היחיד שעליכם לדעת הוא מהו הדגם של פטישון הבוש שיש לכם. חשוב לוודא שאתם קונים חלקי חילוף מקוריים ולא מזויפים. על מנת לתקן את הפטישון בעצמכם, רצוי שיהיה לכם ידע בסיסי בהנדסת חשמל ויכולת לתת "דפיקה" מספיק חזקה. 

על מנת לבדוק מדוע הפטישון הפסיק לעבוד, עליכם לפרק אותו בהתאם להוראות ולהוציא את לחצן ההפעלה. לאחר מכן יש לפרק את הקנה, הצילינדר וגלגלי השיניים. ישנן סוגי תקלות רבות שיכולות להתרחש כאשר פטישון נשבר, ולכן עליכם להבין מהו החלק שגרם לכך שהפטישון הפסיק לעבוד, ולהחליף אותו.

כמובן, במידה ואתם מסתבכים, מומלץ לפנות לתמיכה של חברת בוש ולבקש את עזרתם. 

סיכום

פטישון דומה למקדחה אך הוא יותר חזק ונוח לשימוש. חשוב להבין בטרם הקניה איזה סוג של פטישון אתם צריכים ולבחור את הפטישון המתאים לכם ביותר. פטישונים לא נוטים להישבר אבל אם פטישון הבוש שלכם נשבר, עליכם לפרק אותו, למצוא את החלק שמהווה את הבעיה, להחליף אותו ולוודא כי כעת הפטישון פועל כהלכה. במידה ואתם מסתבכים או אינכם יודעים כיצד לעשות זאת מבלי לעשות נזק נוסף לפטישון, כדאי לפנות לגורמים מקצועיים כגון מרכז התמיכה של חברת בוש.

השאר פרטים לקבלת ייעוץ בבחירת כלי עבודה

ונחזור אליך בהקדם

    כתיבת תגובה