איירלס הוא מכשיר לריסוס של חומרים על חפצים מבלי שימוש באוויר דחוס. מפעיל ההתקן קובע את ההיקף והעובי של החומר המותז אשר יצפה את החפצים על פי הצרכים. האיירלס משמש בדרך כלל לצרכי תעשייה ולציפוי מבנים ביבשה וכלי שיט המיועדים לשהות תקופה ארוכה במים. בשל העצמה וכוח הביצוע הרחב של ההתקן, יש ללמוד אותו בטרם שמפעילים אותו.

מה השימוש באיירלס?

האיירלס מופעל באמצעות חיבור לשקע חשמל או לגנרטור. איירלס כולל משאבה, היונקת את החומר המיועד לריסוס ודוחסת אותו אל צינור לחץ המחובר אל אקדח ריסוס. הלחץ נמדד ביחידות BAR. בקצה האקדח ישנו נחיר התזה בעל צורה יחודית שאפשר לבחור, על פי הצמיגות והסוג של החומר המיועד לריסוס ועל פי רוחב המניפה הדרושה לביצוע הריסוס. הלחץ שבתוך המשאבה גבוה מהלחץ האטמוספרי. כאשר לוחץ מפעיל איירלס על ההדק של האקדח מותז החומר המיועד לריסוס בעצמה רבה בצורת מניפה.

מדוע כדאי להשתמש באיירלס

איירלס נועד לצפות משטחים רחבים בצבע. מערכות איירלס נמצאות בשימוש במגוון רחב של תחומי בענפי הייצור והתעשייה. בתעשיות הבנייה ווייצור מכשירים נעשה שימוש רב במערכות איירלס. המפעילים מתיזים באמצעותו על לבנים, בטון, שיש, מתכות ועץ. איטום גגות באמצעות זפת נעשה באמצעות איירלס. כמו גם צביעת תמרורים על גבי כבישים ובניינים. בתעשיית המזון משתמשים באיירלס יעודי לציפוי מאפים בחומרים משפרים, כגון שוקולד, חלבוני בצים וסירופ.

מה צריך לדעת לפני השימוש באיירלס

איירלס הוא כלי צביעה רב עצמה שנועד לעבודות תעשייה ובנייה ולא לעבודות קלות. הכלי מתיז בעצמה רבה. לכן, יש צורך בידע עליו ועל יכולותיו ובמיומנות נרכשת כדי להפעיל אותו ביעילות.

מה היתרונות באיירלס

היתרונות של השימוש באיירלס הם:

  • שליטה מרבית בעובי הציפוי בצבע. השליטה בעובי הצבע מביאה תועלת רבה לקבלני הפרוייקט שבו נעשה שימוש באיירלס. כאשר הציפוי בצבע הוא דק, אזי זמן הייבוש מתקצר והחומרים הנדיפים, המשתחררים מהצבע המתייבש, הם מעטים. כאשר יש צורך בציפוי עבה של צבע, האיירלס מייצר שכבת צבע אחידה ויציבה.
  • התזת צבע באמצעות איירלס יעילה למילוי שריטות, סדקים וחורים המצויים על המשטח המרוסס.
  • השימוש באיירלס מבטיח פיזור הצמדות אחידה וטובה של הצבע המותז על החפץ.
  • איירלס מאפשר ביצוע מהיר ויעיל של הציפוי את החפצים.
  • איירלס מבצע את הריסוס כאשר נצילות הצבע (החומר הצובע) גבוהה.
  • איירלס מסוגל לבצע התזת חומרים צמיגים מאוד ללא צורך בדילול שלהם.

האם בטוח להשתמש באיירלס

השימוש באיירלס מחייב זהירות רבה בעת הפעלתו. חוסר ידיעה או מיומנות לגבי החומר המותז מהאיירלס בעוצמה רבה, עלולים לחדור לגוף האדם ובעלי חיים גם כשהם מכוסים בבד, ולגרום לפגיעה בריאותית.

לסיכום

האיירלס דורש ידע, זהירות ומיומנות רבה להפעילו. יתרונותיו הם רבים בשל מהירות הביצוע, היקפו והגיוון הרב בצמיגות החומרים שאפשר לרסס באמצעותו.

כתיבת תגובה