מבין כל הכלים, הפטישון הוא ללא ספק אחד הכלים המרשימים שקיימים בעולם המקדחות. בעוד שהפטישון דומה מאוד למקדחה רוטטת קיימים אצלו תכונות רבות שמקדחה לא יכולה לעשות. פטישון הוא כלי ממונע הנועד לחדור לתוך חומרים קשים כגון אבן ובטון ועבודות סיתות. כוח ההלימה נמדד בג'אוול (J), ככל שהוא גבוה יותר כך עוצמת ההלימה חזקה יותר. הפטישון אינו נועד לעבודות פשוטות בבית אלא לעבודות שיפוץ או בנייה. לכן, יש ללמוד על המוצר לפני השימוש בו.

מה השימוש בפטישון?

הפטישון חודר לתוך החומר באמצעות אזמל קטן הדופק במשטח יחד עם המקדחה. הדפיקות הללו שוברות את החלקים הקשים במשטח ומאפשרות חדירה קלה של המקדחה לתוך החומר. ישנם ערכות ואביזרים שונים שניתן לצרף לפטישון על מנת לבצע את הפעולה הרצויה. חשוב לציין שכל אביזר מיועד לפעולה שונה (ראו "מה צריך לדעת לפני השימוש" בשביל לקבל מידע על האביזרים השונים).

מה מיוחד במערכת שבפטישון?

הפטישון הוא פי שלוש יותר מהיר ממקדחה רגילה. הפטישון משלב בין תנועה סיבובית של המנוע לבין הקשה אנכית. כאשר כבוי, הפטישון נהפך למקדחה רגילה וניתן להשתמש בו ככזה. האזמל מכה בבטון באמצעות דחף של אוויר היוצא מתוך הפטישון מה שיוצר עבודה קלה יותר. הפטישון מצויד במנגנון S.D.S ( Special Direct System) המאפשר למקדח להיכנס ולצאת במהירות. המערכת מאפשרת קידוח מהיר ובטוח במשטחים קשיחים ברחבי הבית בזהירות.

מדוע כדאי להשתמש בפטישון

ניתן להשתמש בו בשביל לחורר חורים בגדלים שונים בקירות העשויים מחומרים קשיחים כגון אבן, בטון, או לבנים ולבצע עבודות סיתות. הפטישון מתאים לפעולות כגון:

  • קידוח חורים בקיר
  • הלימה לשבירת בטון
  • חציבת אבן
  • הסרת אריחי קרמיקה מהקירות

טרם השימוש במכשיר, יש לבחור בשיטת העבודה הרצויה – קידוח, הלימה, חציבה, כיוון ועומק.

מה צריך לדעת לפני השימוש בפטישון

הפטישון הוא כלי שנועד לעבודות גדולות ולא לעבודה ביתית. הפטישון יכול לשמש לעבודות שונות וניתן לחבר אליו אביזרים שונים. האביזרים הנפוצים ביותר הם:

  • את חפירה לשבירה של אדמה קשה.
  • אזמל קל לשבירה של בטון.
  • מסיר אריחים להסרת חלקי אריחים מהקיר.
  • אזמל בעל קצה חד ליצירת חורים בבטון.
  • אזמל שטוח להסרה של חלודה ונתזי בטון.

מה היתרונות בפטישון

היתרון בפטישון הוא הנוחות בזמן העבודה כאשר אין כבלי חשמל שמפריעים לרצף העבודה.
בעקבות שיכוך האוויר הדוחף את האזמל, החדירה נעשית קלה וחלקה, קיים זעזוע מופחת ליד הנהפך ליתרון משמעותי כאשר קודחים הרבה חורים.

האם בטוח להשתמש בפטישון

הפטישון גדול וכבד בהרבה ממקדחה רגילה ויש להחזיקו ביציבות בשתי ידיים. יש להצטייד במשקפי מגן וכפפות לבטיחות. אנא שימו לב שהפטישונים מייצר רעש רב ויש להשתמש באוזניות מגן נגד רעש. אם אתם עובדים עם אנשים אחרים, מומלץ שגם הם ישימו אוזניות מגן.

לסיכום

בעוד שהפטישון דורש ידע בסיסי וכוח פיזי, הוא כלי נוח לשימוש שמבצע את העבודה בקלות. לפטישון אביזרים שניתן להוסיף בכדי לבצע פעולות שונות עם המכשיר. יש לזכור להשתמש בפטישון ביתר זהירות ולהצטייד באמצעי הזהירות הרלוונטיים.

השאר פרטים לקבלת ייעוץ בבחירת כלי עבודה

ונחזור אליך בהקדם

    כתיבת תגובה